Şans

Farkında olsak ya da olmasak da, hayatımızda olumsuz olarak gördüğümüz şeyler, farklı olarak da olsa olmuş şeylerdir. Muhtemelen hiç bir zaman böyle düşünmeyiz, şahsen ben de hoşlanmadığım halde gerçekleşen olaylar için çoğunlukla böyle bir tavır sergilemem.

Ama bazen, küçük küçük ayrıntılarla yüzümüze çarpılan bazı gerçekler var, kabullenmemiz gereken. En sevdiğim kitaplar arasında ilk sıralarda olan "Sana gül bahçesi vaadetmedim" bu anlarda aklıma gelir hep nedense. Adı pek çok şeyi özetlemekte aslında, hayat bize gül bahçesi vaadetmemiştir ama biz gülleri beklediğimiz için, etrafta var olan diğer çiçekleri göremeyiz.

Hayır. Anlattığım şey "Küçük küçük şeylere sevinmek" 'den daha fazlası. Yalnızca, hayatta kendimizi şanssız hissettiğimiz noktaların değil de, belki de bizi şanslı yapan ama farkına güç bela vardığımız diğer şeylerin varlığı. Evet, tam da bu.

İşte ben de böyle bir farkına varışın içinde buldum kendimi bugün. Sokaklarda güle bağıra yürüyebileceğim, geçmişi tek kelime ile hatırlayabileceğim insanların- daha özelleştirirsem dostlarımın- varlığını zaman zaman unutsam da, kahkahalara boğulup güldüğümüz ve sessizce durup anlaşabildiğimiz anların varlığı beni şanslı hissettirmeye -en azından şu gün için- yetti...

Belki de şans dediğimiz şey, görmek istediklerimizde değil de, göremediğimiz ayrıntılarda...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Walking through

Kesfedilmemis Element

No Screws Loose