17 Şubat'a dair

Kaos:
Karmaşık, düzgün olmayan.

Sığırcıkların farklı farklı uçuşlarını görmek istiyorum.

***

Bir şeyler öğrendim bugün ben.

Labaratuvarda bugün Gaz Kromatografisi yaptık. Eski mi eski, adeta ben ilk bilgisayarım diye bağıran bir bilgisayarla da olsa, grafiklerin çıkışını, eğrilerin kıvrımlarını gözlemledik. Zevkli bir işti açıkçası.Her ne kadar tahmin ettiğimizden daha uzun ve yorucu olsa da, bana göre zevkli bir deney oldu.

E tabi, hayat bu, her an öğrenmek, anlamak ve keşfetmek gerek. Atlas dergisinde miydi o cümle, "Yalnızca keşfetmek için bak!" hah işte, ondan yaptık birazcık da.

Grafikleri çıkardıktan sonra, onları aynı scale içerisinde büyütüp küçültebiliyorduk.Yani aynı grafiği aynı datalarla olduğundan daha küçük görebiliyorduk. Ya da daha da kocaman... Asistanımızın da yardımıyla şöyle bir metafora bağladık bu durumu sonunda; hayattaki problemlerimiz de, bu grafik gibiydi. Olay, sadece bizim onları nasıl gördüğümüzde bitiyordu. Büyük resmi görmek, bununla birlikte küçük olayların önemsizliğini (olumsuzların tabii ki) farkına varmak ya da varmamak bizim elimizdeydi aslında.

Eh, laboratuvarda o kadar durduğumuza değsin ama değil mi?

;)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Walking through

Kesfedilmemis Element

No Screws Loose